Sfecla roșie, beneficii nebănuite pentru sănătate

Sfecla roșie, beneficii nebănuite pentru sănătate

[mark style=”text” color=””]Puține lucruri pot fi mai sănătoase pentru organism decât un pahar de suc de sfeclă roșie, proaspăt stors. Sfecla roșie e plină de substanțe nutritive precum vitamina A, B1, B2, B6 sau chiar vitamina C, dar și de sodiu, calciu, sulf, cupru, fier, iod și antioxidanți. Poți afla aici mai multe despre nebănuitele ei beneficii pentru sănătate.[/mark]

sfecla roșie
Foto: Pinterest

Sfecla roșie îți dă energie

Un studiu a arătat că cicliștii care au băut suc de sfeclă au putut pedala cu 15% mai mult decât colegii care nu consumat sucul minune. Tocmai de aceea un pahar de suc de sfeclă înainte de a face sport, te va ajuta să ai mai multă energie și o rezistență mai puternică. Substanțele prezente în sfeclă sunt complet absorbite de corp la două-trei ore după ce ai consumat alimentul, așa ca ai grijă cum îți programezi antrenamentul, așa încât să profiți la maxim de valul de energie.

sfecla roșie
Foto: Pinterest

Sfecla roșie, beneficii pentru inimă

Sfecla roșie este bogată în substanțe și vitamine care relaxează și dilatează vasele de sânge, ceea ce înseamnă o mai bună circulație a sângelui, dar și o presiune arterială mai scăzută. Pe termen lung consumul regulat de sfeclă roșie, fie sub formă de suc, fie în salate sau alte preparate, reduce riscul de a suferi de boli de inimă.

sfecla roșie
Foto: Pinterest

Sfecla roșie, beneficii pentru ficat

Nu doar inima beneficiază de vitaminele și nutrienții din sfecla roșie. După cum știi, ficatul are una din cele mai grele sarcini: aceea de a curăța sângele și de a detoxifia organismul. Dar, poți să-l ajuți dacă consumi sfeclă roșie. Acestă legumă e plină de betaină, un aminoacid care previne și reduce acumularea de grăsime în zona ficatului. Mai mult, ea înbunătățește funcționarea ficatului și reduce colesterolul.

sfecla roșie
Foto: ivanajurcic.com

Sfecla roșie, beneficii pentru creier

Sigur nu știai că sfecla roșie poate împiedica demența. Asta pentru că în compoziția ei se găsește oxid nitric, o substanță care crește fluxul de sânge către crier. Mai mult sfecla roșie este bogată și în acid folic, care joacă un rol crucial în prevenirea bolii Alzheimer.

Dacă vrei să știi mai multe, citește și:

 

Leave a Reply