Scapă de stres prin practicarea acestor metode de wellness

Scapă de stres prin practicarea acestor metode de wellness

[mark style=”text” color=””]Termenul de wellness este folosit pentru a descrie starea de bine. Acesta provine din unirea a două cuvinte: well-being care înseamnă “stare de bine” și fitness (a fi în formă). Astfel, wellness-ul face referire la sănătatea fizică și cea psihică.[/mark]

scapă de stres
sursa Santa Barbara

Fie că ne place sau nu, în această minunată lume plină de oportunități, toți suntem ocupați. Atât de ocupați încât nici oportunitățile nu reușesc să ne mai atragă atenția. Job-ul, activitățile casnice, parentingul și alte atribuții pe care ni le însușim, prioritare sau nu, ne ocupă tot timpul. Cine mai are timp și pentru el? Tânjim după relaxare, dar nu o includem pe lista de priorități.

În timp ce ați putea fi familiarizați cu cele mai frecvente moduri în care oamenii încearcă să se detensioneze după o zi lungă, există și alte ritualuri despre care probabil că nu ați auzit, dar care pot fi destul de benefice.

Iată cum scapă de stres alte popoare. Ești curioasă să vezi ce metodă ți se potrivește?

India: Yoga prin râs

Multe persoane aleg yoga pentru destresare după o zi lungă și grea.

Ce spuneți însă de yoga prin râs?

Potrivit Universității specilizată in Yoga prin râs, da, chiar există așa ceva, practica a fost dezvoltată de Dr. Madan Kataria, un medic din India. Ideea este destul de simplă: exercițiile de respirație sunt combinate cu râsul forțat. Pe parcursul orei posibil să se transforne într-un râs natural, ma gândesc.

Nela Chirilă, profesor de yoga, într-un articol publicat pe site-ul său dedicat acestei practici, yoga prin râs, enumeră cele mai importante caracteristici ale acestei terapii. Acestea ar fi:

  1. Nu este nevoie de umor pentru a râde;
  2. Se începe a râde ca un exercițiu, și se ajunge la râsul necondiționat;
  3. Se cheamă Yoga prin râs pentru că e combinat cu exerciții de respirație Yoga pranayama;
  4. E demonstrat științific: corpul nu face diferența între râsul simulat și râsul autentic: beneficiile fiziologice și psihice sunt la fel.

E de încercat având în vedere că un râs copios stimulează într-un sens pozitiv starea de bine. La mine funcționează. Întodeauna m-am simțit bine după o porție sinceră de râs alături de prietena mea.

Dacă nu ai starea de spirit necesară pentru o astfel de practică, încearcă totuși să vizionezi o comedie, să mergi la o piesă de teatru comică sau să petreci suficient timp cu oamenii care te fac să râzi. Râsul nu a omorât pe nimeni și dacă ajută la creșterea secreției de serotonină de ce să nu râzi mai des.

Japonia: Shinrin Yoku sau tehnica ” îmbăierii în pădure”

Aceasta este o terapie practicată de mai bine de 30 de ani în Japonia sub forma unui program naţional, „Shinrin-yoku“. Această tehnică are la bază convingerea că timpul petrecut în pădure are beneficii pentru sănătate. Se crede că petrecerea timpului în aer liber nu numai că reduce stresul și îmbunătățește starea de spirit, ci și stimulează sistemul imunitar.

Conform unui material din „The Telegraph“ despre îmbăierea în natură“ se pare că,  „Japonia şi pădurile au o relaţie la fel de strânsă ca aceea dintre sushi şi sake“.

Alte studii au demonstrat că aceste expediții care te ajută să petreci mai mult timp în preajma copacilor au efecte și în alungarea depresiei. Cu alte cuvinte cât mai mult timp în preajma copacilor egal adio depresie!

Această tehnică este și foarte ușor de practicat. Necesită doar voință și un echipament lejer de plimbare. Nu trebuie să locuiești lângă o pădure. Planifică o ieșire la munte sau la gradina botanică. Dacă timpul nu îți permite poți opta și pentru o plimbare în parc.

Nigeria: Ubuntu

“Ubuntu” este un cuvânt african care înseamnă “atât de mult” și este folosit pentru a descrie un mod de viață în care altruismul primează. Acest stil de viață vine din cunoașterea faptului că depindem de supraviețuire și subliniază trăsăturile de împărtășire, corectitudine, ospitalitate, îngrijire și sinceritate.

Ai făcut vreodată ceva frumos pentru cineva și acest lucru ți-a făcut ziua mai bună?

Practicarea ubuntu-ului este ușoară în aparență. Tot ce trebuie să faci este să te concentrezi asupra modului în care îi tratezi pe ceilalți. Îmbrățișează-ți prietenii și familia și fii recunoscător pentru cei care te susțin. Un fel de ” Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți! ”

 

Norvegia: Friluftsliv – tehnica “În aer liber”

Cu alte cuvinte, petrece timp în aer liber și în natură. Friluftsliv se aseamănă cu tehnica ” îmbăierii în pădure” din Japonia, sugerând explorarea și aprecierea naturii.

Indiferent dacă alegi o simplă plimbare în parc sau o excursie la munte, regula este simplă și general valabilă pentru toată lumea respectă mediul înconjurător și lasă spațiul curat.

Citește și