Despre sănătatea mintală la locul de muncă

Despre sănătatea mintală la locul de muncă

[mark style=”text” color=””] Aproape o treime dintre femei spun că lucruri precum depresia și anxietatea afectează performanțele lor la locul de muncă. Dar este un sfârșit de carieră să recunoști asta?

[/mark]

sănătatea mentală la locul de muncă

Astăzi suntem mai deschisi cu privire la problemele de sănătate mintală decât oricând. Dar rareori discutăm cum lucruri precum depresia și anxietatea ne afectează viața profesională.
Un procent de 28% dintre respondenți au declarat că luptele lor de sănătate mintală au afectat capacitatea lor de a-și îndeplini rolul (cfrm. Institutul Național de Sănătate Mintală).

“Acest lucru se întâmplă la toate nivelurile socio-economice și profesionale, de la partea de jos pînă la directorii executivi”, spune Beth Salcedo, MD, președinte al Asociației de anxietate și depresie din America. Un procent de 58% dintre cei care au realizat sondajul au raportat că s-au stresat mai mult de jumătate din timpul în care lucrau. Și multe femei nu simt că trebuie să discute cu cineva în momente grele: 53% dintre femei au spus că nu se simt foarte confortabil vorbind despre o preocupare de sănătate mintală cu alte persoane și doar 14% au spus că vor vorbi cu cineva doar dacă se simt anxioase sau deprimate.

Două din trei femei au declarat că nu simt că bunăstarea lor psihică a fost susținută foarte mult de angajatorul lor. Concluzia este: femeile suferă și suferă deseori singure.

despre sănătatea mentala la muncă

Mulți factori contribuie la problemele de sănătate mintală, dar pentru unele femei munca este problema. “Lucrăm mai mult și rezerva de energie de care avem nevoie pentru a face față stresului de viață nu mai există”, spune dr. Salcedo.

De ce meseria are impact asupra sănătății noastre mentale?

Motivul cel mai evident este multitudinea de lucruri ce trebuie făcute. “Ceea ce se așteaptă de la lucrătorul mediu de astăzi ar fi fost așteptat de la trei persoane acum 15 ani”, spune Theresa Nguyen, vicepreședintă a politicilor și programelor de sănătate mintală americane.

CITEȘTE ȘI: 3 obiceiuri zilnice pentru a maximiza productivitatea, concentrarea și eficiența în munca depusă.

Chiar dacă muntele sarcinilor poate provoca sentimente de suferință și de izolare, unii experți susțin că cei cu care colaborați sunt cei care provoacă cea mai mare tensiune. “Când încep să vorbesc cu pacienții, stresul de la muncă este aproape întotdeauna primul lucru care vine”, spune Julie Holland, MD, psihiatru din New York City. “Dar se vorbește cu adevărat despre stresul interpersonal – oamenii se stresează unul pe celălalt în mod greșit, având de-a face cu personalități toxice”. Chiar și o interacțiune cu un coleg dificil poate provoca o anxietate în creștere.

despre sănătatea mentala la muncă

[blockquote]”În ciuda faptului că vorbim atât de mult despre echilibrul dintre viața profesională și viața de zi cu zi, în mod clar nu reușim încă acest lucru”, spune dr. Nestler.[/blockquote]

Dr. Nestler spune că dacă aveți dificultăți în îndeplinirea sarcinilor și de a mânca sau de a dormi sau simțiți o pierdere a interesului pentru viața dvs. în afara muncii, este timpul să căutați sprijin.

Deci, cum vorbești despre asta?

Mai întâi, cunoaște-ți drepturile. “Este ilegal ca un angajator să discrimineze pentru că ai o stare de sănătate mintală”, spune Arielle B. Kristan, avocat în firma de avocatură Hirsch Roberts Weinstein. “Compania nu poate refuza o promovare sau să te concedieze din cauza acesteia”.

CITEȘTE ȘI: 3 Tipuri de persoane toxice și cum să te comporți cu ele.

“Oamenii nu raportează suficient de des dacă mediul lor le provoacă stres”, spune dr. Holland. Nu este neobișnuit ca managementul să nu știe că ceva se întâmplă până când cineva ridică un steag – chiar dacă simți că ar trebui să fie evident pentru că ești, să zicem, în urma cu munca. “O mulțime de oameni lucrează la o capacitate de 150%. Dacă această capacitate scade, da, aceasta afectează munca ta, dar nu este neapărat observată de alții”, spune dr. Salcedo. “Așadar, ar putea fi necesar să discuți cu seful sau HR-ul. ”

despre sănătatea mentala la muncă
Chiar dacă poate fi o conversație înfricoșătoare, Wilson subliniază că majoritatea managerilor doresc cu adevărat să îmbunătățească situația. Iar dacă nu pare să îi interese, s-ar putea să fie timpul să cauți unul care să o facă.

Pasul următor: solicitați feedback.

Hopkins recomandă să nu utilizați termeni clinici cu șeful doar dacă ai fost diagnosticat (de exemplu, nu spune “sunt deprimat” dacă nu ai primit tratament pentru asta, deoarece pare că încerci să profiți de el). În schimb, concentrează-te asupra avansării. “Spune ceva de genul:” Am unii factori de stres în prezent, fac tot posibilul pentru a nu îi lăsa să influențeze munca mea, dar dacă vezi ceva, te rog să-mi spui acest lucru “, spune Hopkins. Dacă șeful tău spune că e deja conștient de asta, deschide-te. “Îmi asum responsabilitatea pentru asta. Am de gând să rezolv acest lucru făcând X, Y, Z, dar ai și alte idei? “, faceți un plan pentru a verifica progresul.

despre sănătatea mentala la muncă

Nu poți evita întotdeauna oamenii dificili, iar doctorul Salcedo spune să încerci să îți suplimentezi rezervele emoționale protejându-ți timpul dedicat relaxării: Pleacă la aceeasi oră în fiecare zi de la program sau răspunde doar la e-mailurile de urgență după orele de lucru. Iar dacă managerul tău este problema, Hopkins sugerează să mergi la HR (Încearcă acest script: “Mă simt ca departamentul meu are nevoie de ajutor și am nevoie de sfaturi.”).

CITEȘTE ȘI: Cum poți să transformi depresia într-un lucru pozitiv pentru a-ți îmbunătăți viața?

Leave a Reply