De ce ți se zbate ochiul și cum să scapi de acest disconfort. Află acum cauzele!

De ce ți se zbate ochiul și cum să scapi de acest disconfort. Află acum cauzele!

[mark style=”text” color=””]Stim cât de inconfortabil este când ți se zbate ochiul. Care sunt cauzele acestor spasme oculare și cum să scapi de ele? Citește în continuare.[/mark]

De obicei, când ți se zbate ochiul, spasmele dispar singure în câteva săptămâni. Putem spune, însă cu câteva excepții, că în majoritatea cazurilor, nu ar trebui să existe nici un motiv major de îngrijorare.

se zbate ochiul
Foto: Care2

Unele afecțiuni neurologice pot fi cauza principală a mișcării involuntare a ochilor. Amintim blefarospasmul și spasmul hemifacial. Ocazional, spasmele pleoapelor ar putea fi semne timpurii ale altor tulburări neurologice precum paralizia Bell, distonia, boala Parkinson, scleroza multiplă și sindromul Tourette, dar acest lucru este foarte puțin probabil în majoritatea cazurilor.

De obicei spasmele oculare sunt benigne și trec de la sine în câteva săptămâni. Principalele cauze sunt stresul, deprivarea de somn, oboseala, alergiile și timpul prea mare petrecut în fața dispozitivelor electronice.

se zbate ochiul
Foto: Blepharitis Wiki

Stresul este cauza principală. Corpul îți transmite semnale de alertă prin micile spasme sau crampe. De asemenea nopțile nedormite și orele prelungite în fața calculatorului pot declanșa spasme ale ochilor, dar și ale altor mușchi. Studiile arată că lucrul în fața calculatorului, pentru o perioadă mai mare de 7 ore, reduce lubrifianții naturali din lacrimi. Rezultatul este uscarea ochilor.

Bine înțeles că dacă îți concentrezi prea mult timp ochii citind lucruri scrise foarte mic sau luminozitatea este prea puternică sau prea scăzută în camera în care lucrezi, cel mai probabil te vei alege cu spasme ale ochilor.

se zbate ochiul
Foto: Ayushveda

În cazul în care ți se zbate ochiul de mai bine de două săptămâni îți recomand una dintre următoarele:

  • Comprese reci și calde, aplicate alternativ pentru 10 minute, pentru a calma mușchiul ocular
  • Acupunctură/Masaj ușor, mai ales în zona sprâncenelor, cu mișcări circulare
  • Reducerea stresului prin muzică calmă, plimbări sau yoga
  • Reducerea numărului de cafele și băuturi carbogazoase. Alege apa tonică sau cu extract de castraveți
  • Mersul la culcare mai devreme decât de obicei
  • O baie de aburi te va ajuta să-ți relaxezi mușchii feței și să-ți hidratezi tenul

Ce faci de obicei atunci când ți se zbate ochiul?

Află care sunt cele 4 modalități de a-ți începe weekend-ul plină de energie.

Leave a Reply