Cum ne adaptăm la noțiunea de îmbătrânire sănătoasă?

Cum ne adaptăm la noțiunea de îmbătrânire sănătoasă?

Chiar dacă nu ne face plăcere să vorbim despre acest subiect, este necesar să ne oferim puterea pentru a ghida traseul de îmbătrânire pe care îl va avea organismul nostru.  

imbatranire sanatoasa


Îmbătrânirea sănătoasă implică obiceiuri bune cum ar fi mâncarea sănătoasă, evitarea greșelilor obișnuite de medicație, gestionarea condițiilor de sănătate, obținerea proiecțiilor recomandate și activarea.

Mai jos am strâns câteva sfaturi pentru a te ajuta să îmbătrânești fabulos.

1. Mănâncă o dietă sănătoasă

Pe măsură ce îmbătrânim, este normal ca trupurile noastre să nu funcționeze la fel de bine ca atunci când eram mai tineri. Modificările în organele și sistemele noastre corporale sunt așteptate pe măsură ce îmbătrânim. Aceste schimbări ne fac adesea mai susceptibili să contractăm o boală alimentară sau otrăvire alimentară. De exemplu, stomacul și tractul intestinal pot susține alimente pentru o perioadă mai lungă de timp. Ficatul și rinichii nu ne pot scăpa ușor corpurile de toxine, iar simțul nostru de gust sau miros poate fi modificat.

Efectele secundare ale unor medicamente sau ale procesului de îmbolnăvire cronică pot slăbi sistemul imunitar, determinând adulții mai în vârstă să fie mai susceptibili să se confrunte cu o boală alimentară.

O bună nutriție și siguranța alimentară sunt deosebit de importante pentru adulții în vârstă. Pe parcursul traseului de îmbătrânire, este posibil să fii mai sensibilă la bolile alimentare. De asemenea, trebuie să te asiguri că mănânci o dietă sănătoasă, echilibrată.

În ce mă privește, mi-am creat un tabiet energizant și alcalinizant de a consuma dimineata apă caldă cu lămâie, iar cu un minim de efort mă regalez periodic cu un smoothie din diverse fructe și legume.

smothie beclementine

 

Pe scurt, în procesul de îmbătrânire sistemul nostru imunitar devine puțin leneș în recunoașterea și eliminarea organismului de bacterii dăunătoare și de alți agenți patogeni care cauzează infecții, cum ar fi boala alimentară.

Pentru a evita contactarea unei afecțiuni alimentare, adulții în vârstă trebuie să fie vigilenți în special atunci când achiziționează, pregătesc și consumă alimente.

2. Evită greșelile obișnuite în privința medicamentelor

Medicamentele pot trata problemele de sănătate și te pot ajuta să trăiești o viață lungă și grozavă. Dacă sunt utilizate incorect, medicamentele pot provoca și probleme grave de sănătate. Așa că, nu lua medicamente după ureche, ci eliberate pe bază de prescripție medicală.

Citește și: Cum scapi de celulită? Descoperă cele mai eficiente metode.

Totodată, este musai să verifici termenul de valabilitate ale acestora, indiferent că sunt recent achiziționate sau nu. Ulterior, depozitarea medicamentelor trebuie realizată corespunzător, conform cerințelor prevăzute în prospect.

3. Gestionează “ la pachet” condițiile de sănătate

Este important să lucrezi cu medicul de familie și/sau specializat pentru a gestiona împreună starea de sănătate, cum ar fi diabetul zaharat, osteoporoza și hipertensiunea arterială.

Află mai multe despre medicamentele și dispozitivele utilizate pentru a trata aceste probleme de sănătate comune, care au efect de domino ca și consecințe ale bolilor.

4. Fii activă

Sportul și activitatea fizică pot ajuta să rămâi în formă și puternice. Nu trebuie să mergi la o sală de gimnastică. Poți discuta cu medicul de familie sau cu un trainer, în funcție de problemele de sănătate avute, pentru a afla ce activități fizice sunt potrivite pentru tine.

Vara asta am ales să alerg în parc.: m-am bucurat de oxigenul copacilor, razele zâmbitoare ale soarelui, deconectarea de rutina zilnică și activarea întregului corp…toate aceste bucurii oferite GRATIS. Așa am economisit pentru următoarea mea vacanță ;).

alergat in parc - beclementine

Activitatea fizică regulată te poate ajuta să te menți sănătoasă și puternică. Activitatea fizică oferă multe beneficii femeilor în vârstă:

  • Prevenirea pierderilor musculare și osoase
  • Reducerea riscului de cădere și rupere a oaselor
  • Ajută la prevenirea sau întârzierea unor afecțiuni precum diabetul și bolile cardiace
  • Reducerea umflării articulațiilor și a durerii de artrită
  • Reducerea simptomelor de anxietate și depresie

Toate femeile de toate vârstele, formele și abilitățile este necesar să facă activitate fizică aerobică cu intensitate moderată cel puțin 2 ore și 30 de minute în fiecare săptămână. De asemenea, ai nevoie de activități de întărire musculară cel puțin de două zile pe săptămână.

A deveni activă te poate ajuta să trăiești o viață mai lungă și mai sănătoasă. Învață exerciții pe care le poți face la orice vârstă pentru a-ți îmbunătăți sănătatea.

Citește și: